Kontrol..
Hayatımızda olup bitenler, gelecekte bizi bekleyenler, dün ve yarın..
Neler olduğunu bir an düşünemediğimiz ve algılayamadığımız kadar, neler olacağını da tahmin edememezlik.
Hepimiz bir şeyler yaşıyoruz bu hayatta değil mi? Bazen mutluluk acıya dönüşürken, bazende acı mutluluğa dönüşebiliyor. Peki bu dönüşmeleri önceden sezebiliyor veyahutta olacaklardan önceden haberdar olabiliyor muyuz?
Mesela gelecekte bizi neler beklediği konusunda ufacık bir bilgi sahibi olabiliyor muyuz?
Öngörü mü?
Asla..
Hayatımız aslında bir senaryodur. Bu senaryonun sahibi ise yazarıdır. O yazar, aynı zamanda tüm dünyanında sahibidir. Bütün kontrol kendisindedir. Aslına bakarsan, neler olduğu ile neler olacağının tüm bilgisi ve gücü kendisindedir. Çünkü o, sahibimizdir..
Dünyaya düştüğümüz günden beri, karşılaştığımız tüm insanlar, olaylar ve olanlar hep bizim için! Kimimiz bunu kendimiz için sınav görürken, kimimiz ise sadece basit bir kurgu ve mücadeleden ibaret görmektedir. Dünyanın sahibinin önümüze sunduğu birçok nimetlere kanıp yaşamak aslında temelde mutsuzluk nedeni olmakla beraber, kanmayanlar için ise en büyük mutluluk ve huzur kaynağıdır. Mühim olan, böylesine zorlu ve meşakkatli bir dünyada huzurlu olmak ve huzurla yaşamak değil midir?
Kontrol..
Hayatımızı ne kadar kontrol edebiliyoruz?
Peki ya dünyayı?
İnsanları?
Hiçbir şekil ve nedenle kontrol edemiyoruz, edemeyiz de..
Sahi biz kimiz ki?
Bize verilen bir nefes, kalp, mantık ve birkaç organ dışında neyimiz var sanki bu dünyada?
Mal mı? Mülk mü? Para mı? Alabildiğince varoluşun içinde varlık mı?
Diyelim ki öyle..
Peki ya huzur? Sevgi? Merhamet? Paylaşım? İki elindekinin birini başka biriyle paylaşmak?
Aşk?..
Her şey dünyanın sahibinden.. Bize verilen bir nefes, kalp, mantık ve birkaç organ dışında başka bir kalıcı varlığımızın olmayışını idrak etmek. Dünyanın sahibinin, bizi kontrol edenin, kontrol edişinin farkında olmak..
Şimdi dönüp bir arkanıza bakın.. Hayatınızda, bunca zaman ve bunca yaşınızda neler olup bitti ve sizi neler bekliyor olabilir sessizce gözlemleyin. Elbette olan biteni önceden bilemediğiniz kadar, olacakları da önceden sezemez ve bilemezsiniz. Ancak, dünyanın sahibine kulak verin, söylediklerini iyi dinleyip, kontrolü bir an olsun kendi elinize almaya çalışın. Tedbir ile taktiri kavrayın. Yaşadığınız bütün bu olanlardan, sonrası için, huzur mu yoksa varlık mı konusunda kendinizi inandırın.. Bir an olsun sahibinizin müsaadesiyle kontrolü elinize alın..
Dünyadaki bütün insanlar belirli sebepler ile yaratılmış ve çok çeşitli vazifelerle vazifelendirilmiştir. Ancak dünyadaki bütün insanlığın tek ortak özelliği ve vazifesi, iyi birer insan olmaktan başka bir şey değildir. İyi bir insan olmak için hayatınızı kontrol edin, sizi kontrol edeni bilin ve bildiğiniz yoldan gitmeye devam edin. O yol, doğru bir yoldur..
Bütün ana mesele insanın kontrol edilmesini bilmesidir. Kontrol sadece sahibiniz de ve bazen de sahibinizin size müsaadesiyle sizdedir. Sizi kontrol edenin, size kontrol sağlamasıdır. İnsan, ne yaşarsa kendine yaşar. Ve insan varoluş sebebiyle bu dünyada vazifelendirilmiş birer varlıktır. Yaşanılanlar ve bundan sonra yaşanacak olanlar tamamen dünyanın sahibine aittir. Dünyanın sahibi aynı zamanda sizin de sahibinizdir..
Size yazılan tüm senaryo gerçeğin ta kendisidir. Bu senaryolar zamanla değişmekle beraber, senaryonun asıl ve tabi oyuncusu yine sizsinizdir. Nasıl geçmişte yaşadığınız olayların konuk oyuncuları var ise, gelecekte yeni yaşayacağınız olayların da konuk oyuncuları olacaktır. Ama unutmayın ki, hayatınızda yaşadığınız ve bundan sonra yaşayacağınız tüm senaryoların baş aktörü her zaman siz olacaksınız. Çünkü, bütün bu olanlar ve olacaklar sizin içindir. İster adını sınav, ister adını sabır, ister adını kurgu ve ister adını hayat koyun. Adını her ne koyarsanız koyun, her şey sizin içindir. Yeter ki kontrolünüzü kaybetmeyin. Dünyayı ve dünyanın sahibini bırakmayın..
Size kontrollü günler dilerim..
Onur Kale
Yirmiiki Kasım İkibinonsekiz